Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Робоча група парламенту з врегулювання конституційної кризи напрацьовано законопроєкт «Про конституційну процедуру», яким передбачається комплексне врегулювання процедури діяльності Конституційного Суду зі збереженням можливості врегулювання окремих процедурних питань Регламентом КСУ.
Про це повідомила постійний представник Верховної Ради у КСУ Ольга Совгиря.
Передбачається, зокрема:
1) запровадження кваліфікованої більшості для ухвалення рішень Судом –12 голосів суддів для ухвалення рішення Великою палатою (замість 10 нині передбачених законом) і 6 голосів суддів для Сенату (замість 2/3 від складу Сенату, як це передбачено нині, що іноді дозволяє визнання закону неконституційним голосами 4 суддів КС);
2) запровадження усної форми провадження як основної під час розгляду справ за конституційними поданнями (із збереженням письмової форми за конституційними скаргами, але передбаченням механізму відступу від цього правила);
3) передбачається більш чіткий механізм формування порядку денного суду. Проєктом передбачається підсилення ролі суддів-доповідачів у конкретних справах у формуванні порядку денного, запроваджуються конкретні строки, в які справа повинна включатись в порядок денний;
4) запроваджується функціонування єдиного централізованого Реєстру актів КСУ, а також автоматизованої системи документообігу КСУ;
5) передбачається чітке унормування меж повноважень Конституційного Суду. Суд не матиме повноважень виходити за межі предмету конституційного провадження;
6) передбачається підвищення вимог до мотивування ухвал, рішень і висновків Конституційного Суду;
7) законопроєктом передбачено суттєве унормування порядку дисциплінарного провадження щодо суддів Конституційного Суду.
Нагадаємо, антикорупційний комітет ВР рекомендує схвалити у цілому законопроєкти про відновлення повноважень НАЗК. Мова йде про проєкти законів «Про внесення змін до Закону України «Про запобігання корупції» щодо відновлення інституційного механізму запобігання корупції» (№ 4470) і «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо встановлення особливостей складення протоколу про адміністративні правопорушення, передбачені статтями 172-4-172-9 та 188-46, 212-15 стосовно судді, судді Конституційного Суду України» (№ 4471).