flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Здійснення судочинства Ширяївським районним судом

26 квітня 2016, 10:55

У зв’язку з виникненням значного суспільного інтересу щодо розгляду справ Ширяївським районним судом Одеської області повідомляємо наступне.

В період з 18.04. по 24.04.2016 року вище зазначеним судом було розглянуто та внесено судових рішень до ЄДРСР в кількості 59 справ, із них 8 матеріалів кримінального провадження, 31 цивільна справа та 20 матеріалів про адміністративне правопорушення.

Одне з них висвітлимо в наступному:-

Розглянуто матеріал кримінального провадження: №1-кп/518/40/2016, справа 518/451/16-к, відносно С., 1987 року народження, уродженки м. Одеса, громадянки України, маючої вищу освіту, заміжньої, не працюючої, на обліку по інвалідності не перебуває, на утриманні малолітніх дітей не має, зареєстрованої та проживаючої за адресою: м. Одеса,  раніше не судимої, у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1  ст. 286 КК України:

22 вересня 2015 року о 07 годині 00 хвилин на автодорозі «Київ - Одеса» 368км. + 200м. сталася ДТП за участю легкового автомобіля «Тойота Прадо»  водієм якого являється мешканка м. Одеса, С., 1987 року народження, яка не вибравши безпечної швидкості руху та не впоравшись з керуванням здійснила наїзд на автомобіль «ВАЗ 21214 - Нива», водієм якого являється мешканець с. Катюжанка Вижгородського району Київської області, К., 1969 року народження, який рухався в попутному напрямку вище вказаного автомобіля в правій полосі.

Пасажири даного автомобілю мешканець м. Бровари Київської області С., 1974 року народження та мешканець с. Катюжанка Вижгородського району Київської області, А., 1975 року народження в наслідок ДТП отримали наступні тілесні ушкодження.

С., 1974 року народження внаслідок дорожньо-транспортної пригоди згідно висновку судово-медичної експертизи №75 від 12.01.2016 року, отримав тілесні ушкодження у вигляді: закритих переломів 4-6 ребер з права, 5-11 ребер з ліва, закриті переломи поперечних відростків 2-4 зліва крижових хребців та синці голови. Тілесні ушкодження у вигляді: закритих переломів 4-6 ребер з права, 5-11 ребер з ліва, закриті переломи поперечних відростків 2-4 зліва крижових хребців не були небезпечними для життя в момент заподіяння та тягнуть за собою тривалий розлад здоров'я понад 21 дня і згідно п.2.2.1. «правил судово - медичного визначення ступеня тяжкості тілесних ушкоджень» (1995), відносяться до тілесних ушкоджень «середньої» тяжкості. Тілесні ушкодження у вигляді: синців голови, не були небезпечними для життя в момент заподіяння, мають незначні, швидкоплинні наслідки, триваючі не більше 6 днів і згідно п.п.2.3.5. «Правил судово-медичного визначення ступеня тяжкості тілесних ушкоджень» (1995), відносяться до тілесних ушкоджень «легкої» тяжкості.

А., 1975 року народження в наслідок дорожньо-транспортної пригоди згідно висновку судово-медичної експертизи №74 від 12.01.2016 року, отримав тілесні ушкодження у вигляді: закритого кураєвого перелому крижі вертлюжної впадини, закритих переломів поперечних відростків крижових хребців 1,2,5. Тілесні ушкодження у вигляді: закритого кураєвого перелому крижі вертлюжної впадини, закритих переломів поперечних відростків крижових хребців 1,2,5, не були небезпечними для життя в момент заподіяння та тягнуть за собою тривалий розлад здоров'я понад 21го дня і згідно п.2.2.1. «правил судово-медичного визначення ступеня тяжкості тілесних ушкоджень» (1995), відносяться до тілесних ушкоджень «середньої» тяжкості.

Дана дорожньо-транспортна пригода сталась у зв’язку з порушенням водієм С. «Правил дорожнього руху», які діють в Україні, а саме - п.п. 1.5., 2.3.6., 12.3., 13.1: п. 1.5 - дії або бездіяльність учасників дорожнього руху та інших осіб не повинні створювати небезпеку чи перешкоду для руху, загрожувати життю або здоров’ю громадян, завдавати матеріальних збитків; п.2.3.6 - для забезпечення безпеки дорожнього руху водій зобов'язаний бути уважним, стежити за дорожньою обстановкою, відповідно реагувати на її зміну, стежити за правильністю розміщення та кріплення вантажу, технічним станом транспортного засобу і не відволікатись від керуванням цим засобом у дорозі; 12.3. - у разі виникнення небезпеки для руху або перешкоди, яку водій об'єктивно спроможний виявити, він повинен негайно вжити заходів для зменшення швидкості аж до зупинки транспортного засобу або безпечного для інших учасників руху об'їзду перешкоди; 13.1 - водій залежно від швидкості руху, дорожньої обстановки, особливостей вантажу, що перевозиться, і стану транспортного засобу повинен дотримуватися безпечної дистанції та безпечного інтервалу. Порушення водієм С., вказаних «Правил дорожнього руху» в Україні та наслідки, що настали внаслідок їх порушення, мають між собою прямий причинний зв'язок.

Таким чином, С., обвинувачується у скоєнні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 286 КК України - тобто порушення правил безпеки дорожнього руху особою, яка керує транспортним засобом, що спричинило потерпілому середньої тяжкості тілесні ушкодження.

Допитана в судовому засіданні, обвинувачена С., свою провину у скоєні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 286 КК України, визнала повністю, підтвердила обставини справи, як вони викладені в обвинувальному акті, та пояснила, що вона 22 вересня 2015 року не вибравши безпечну швидкість руху та не впоравшись з керуванням здійснила наїзд на автомобіль «ВАЗ 21214 - Нива».

Таким чином, суд вважає, доведеним той факт, що С., 22 вересня 2015 року о 07 годині 00 хвилин на автодорозі «Київ - Одеса» 368км. + 200м. керуючи легковим автомобілям «Тойота Прадо»  не вибравши безпечну швидкість руху та не впоравшись з керуванням здійснила наїзд на автомобіль «ВАЗ 21214 - Нива», водієм якого являється К., який рухався в попутному напрямку вище вказаного автомобіля в правій полосі, та в результаті чого трапилась ДТП, та С., А., отримали тілесні ушкодження які відповідно до висновку судово-медичної експертизи відносяться до тілесних ушкоджень «середньої» тяжкості.

Дії обвинуваченої С., кваліфікуються за ч. 1 ст. 286 КК України - тобто порушення правил безпеки дорожнього руху особою, яка керує транспортним засобом, що спричинило потерпілому середньої тяжкості тілесні ушкодження.

Оскільки обвинувачена С., визнала винуватість у скоєні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 286 КК України, фактичні обставини ніким з учасників судового провадження не оспорювались, суд визнав недоцільним дослідження доказів щодо тих обставин, які ніким не оспорюються, при цьому суд з’ясував, чи правильно розуміють зазначені особи зміст цих обставин, чи немає сумнівів у добровільності їх позиції, а також роз’яснив їй, що у такому випадку вона буде позбавлена права оскаржити ці обставини в апеляційному порядку та розглянув справу відповідно з ч. 3 ст. 349 КПК України.

Згідно обвинувального акту, обвинуваченій С., пред'явлено обвинувачення у вчиненні злочинів, передбачених ч. 1 ст. 286 КК України, які враховуючи положення ст. 12 КК України відноситься до категорії середньої тяжкості.

Прокурором та потерпілими цивільний позов на стадії досудового розслідування не пред’являвся.

Потерпілими від кримінального правопорушення є: С., 1974 року народження, уродженець та мешканець м. Бровари Київської області; А., 1975 року народження, уродженець та мешканець с. Катюжанка Вишгородського району Київської області.

Потерпілий С., в судове засідання не з’явилася, про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, надав заяву в якій просив розглянути справу за його відсутністю, претензій матеріального та морального характеру до обвинуваченої не має, покарання обвинуваченій просить обрати у вигляді штрафу без позбавлення водійських прав.

Потерпілий А., в судовому засіданні, претензій матеріального та морального характеру до обвинуваченої не мав, покарання обвинуваченій просить обрати у вигляді штрафу без позбавлення водійських прав.

Судові витрати по кримінальному провадженні є: судова автотехнічна експертиза № 388 – А від 30.10.2015 року в розмірі 552 (п’ятсот п’ятдесят дві) гривні 42 копійки.

Аналізуючи та оцінюючи обставини справи в їх сукупності, пояснення обвинуваченої, суд вважає, що дії обвинуваченої С., вірно кваліфіковано за ч. 1 ст. 286 КК України як порушення правил безпеки дорожнього руху особою, яка керує транспортним засобом, що спричинило потерпілому середньої тяжкості тілесні ушкодження.

Призначаючи обвинуваченій С., покарання, суд враховує суспільну небезпеку вчиненого обвинуваченою, дані про її особу, а саме: характеристику, раніше не судиму та обставини, які пом'якшують та обтяжують покарання.

Обставини, які пом'якшують покарання обвинуваченої суд вважає повне визнання вини, щире каяття.

Обставин, що обтяжують покарання обвинуваченої не встановлено.

Перевіривши надані матеріали, заслухавши думку прокурора, обвинуваченої, захисника, потерпілого та враховуючи вказані обставини, причини і умови, при яких було вчинено правопорушення, свідчать про те, що обвинуваченій С., доцільно призначити покарання у вигляді штрафу.  

Виходячи з наведеного та керуючись ст. ст. 349, 368370, 371, 373, 374, 376 КПК України, суд,- визнав С. 1987 року народження винною у скоєнні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 286 КК України і призначив їй покарання у вигляді штрафу у розмірі 300 (трьохсот) неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить 5100 (п’ять тисяч сто) гривень, без позбавлення права керування транспортними засобами, а також стягнути з засудженої С., 1987 року народження на користь держави витрати пов’язані з проведенням судової авто технічної експертизи № 388 – А від 30.10.2015 року в розмірі 552 (п’ятсот п’ятдесят дві) гривні 42 копійки.

         

    Прес-служба Ширяївського  районного суду Одеської області