Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Відповідно до ст.44 Закону України «Про державну службу» (далі – Закон) результати службової діяльності державних службовців щороку підлягають оцінюванню для визначення якості виконання поставлених завдань, а також з метою прийняття рішення щодо преміювання, планування їхньої кар’єри, виявлення потреби у професійному навчанні.
З моменту прийняття Закону минуло більше року, але результати діяльності держслужбовців керівники цьогоріч оцінити не в змозі, оскільки типовий порядок проведення оцінювання державних службовців був затверджений Кабінетом Міністрів України лише постановою від 23.08.2017 № 640 .
Тож розглянемо основні норми щодо оцінювання діяльності державних службовців, які займають посади категорій “Б” і “В”.
Оцінювання проводиться з дотриманням принципів об’єктивності, достовірності, доступності та прозорості, взаємодії та поваги до гідності.
Учасниками процесу оцінювання є:
Оцінювання проводиться щороку у жовтні – грудні за період з 1 січня поточного року або з дати визначення завдань і ключових показників до дати прийняття наказу (розпорядження) про проведення оцінювання.
У наказі (розпорядженні) зазначається:
Оцінювання проводиться, якщо на момент прийняття наказу (розпорядження) про його проведення державні службовці працювали на займаній посаді у звітному році з визначеними їм завданнями не менш як протягом шести місяців.
Оцінювання не проводиться, якщо на дату прийняття наказу (розпорядження) про його проведення державні службовці перебувають у трудових відносинах, але фактично не провадять службової діяльності у зв’язку з:
Оцінювання складається з таких етапів:
Визначення завдань і ключових показників для кожного державного службовця проводиться у грудні року, що передує звітному, або протягом п’яти робочих днів після призначення (переведення) на посаду.
Кожному державному службовцю встановлюється від трьох до п’яти завдань на період, що підлягає оцінюванню.
Державний службовець бере участь у визначенні своїх завдань і ключових показників, а також у їхньому періодичному перегляді.
Завдання і ключові показники повинні відображати кінцевий результат, на досягнення якого спрямовано службову діяльність державних службовців, вимірюватися в кількісному та/або якісному вираженні.
Завдання погоджуються безпосереднім керівником після їхнього обговорення з державним службовцем.
Оригінал завдань і ключових показників зберігається у служби управління персоналом державного органу, у якому працює державний службовець, а копії залишаються у державного службовця та його безпосереднього керівника.
За результатами оцінювання виставляється негативна, позитивна або відмінна оцінка з її обґрунтуванням на основі розрахунку середнього балу за виконання кожного визначеного завдання і досягнення ключових показників, що виставляється з урахуванням критеріїв виставлення балів згідно з додатком 3 Типового положення.
У разі отримання державним службовцем негативної оцінки не раніше ніж через три місяці проводиться повторне оцінювання результатів його службової діяльності.
Висновок, що містить негативну оцінку за результатами оцінювання службової діяльності, може бути оскаржений державним службовцем у порядку, визначеному статтею 11 Закону.
Державний службовець має право висловити зауваження щодо оцінювання результатів його службової діяльності, які долучаються до його особової справи.
Відповідно до Закону отримання державним службовцем відмінної оцінки за результатами оцінювання службової діяльності є підставою для його преміювання та переважного просування по державній службі.
У разі отримання державним службовцем двох негативних оцінок підряд такий державний службовець звільняється зі служби відповідно до пункту 3 частини першої статті 87 Закону.
Джерело: Прес-служба ВААС