Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Законопроект “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення порядку відшкодування шкоди, завданої громадянинові правоохоронними органами або судом відповідно до практики Європейського суду з прав людини” зареєстровано у Раді 6 серпня.
Проектом Закону № 9044 пропонується внести зміни до статті 1 Закону України “Про порядок відшкодування шкоди, завданої громадянинові незаконними діями органів, що здійснюють оперативно-розшукову діяльність, органів досудового розслідування, прокуратури і суду” (далі – Закон), відповідно до яких встановлюється право особи на відшкодування шкоди, завданої внаслідок незаконного затримання, порушення розумних строків досудового розслідування та судового розгляду кримінального провадження, а також визначено, що шкода, завдана громадянину внаслідок порушення розумних строків досудового розслідування та судового розгляду кримінального провадження, не відшкодовується у разі, якщо таке порушення було спричинено внаслідок умисних дій такої особи чи її захисника, представника, законного представника.
Проектом Закону передбачається доповнення статті 2 Закону в частині розширення переліку правових підстав, за наявності яких в особи виникає відповідне право на відшкодування шкоди, а саме: встановлення в обвинувальному вироку суду чи іншому рішенні суду факту незаконного затримання, незаконного застосування адміністративного стягнення у вигляді арешту, встановлення факту порушення розумних строків досудового розслідування чи судового розгляду кримінального провадження, а також у разі якщо строк запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою перевищує строк призначеного судом покарання та у разі зміни правової кваліфікації кримінального правопорушення та визнання особи, яка під час досудового розслідування чи судового розгляду трималася під вартою, винною у вчинені злочину, за який застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою, відповідно до вимог Кримінального процесуального кодексу України є необґрунтованим.
Проектом Закону також приводяться у відповідність із запропонованими змінами стаття 4 Закону та стаття 1176 Цивільного кодексу України.